воскресенье, 6 апреля 2008 г.

Боз чиро бояд эҳё кунем?

Ба ин суол дар мақолаҳои моҳҳои қабл навиштаи камина дар ин блог (феврал ва март) қисман ҷавоб меёбед. Агар нахонда бошед аз «архив» онҳоро боз кунед!

Масалан дар чанд мақола оиди ҳунари чорбоғсозии миллӣ дар мисоли чорбоғсозии Амир Темур, Алишери Навоӣ ва Бобурион нақл кардаам.

Мақолаи «Усто Амриддин…» оиди зарурати эҳёи меъмории миллӣ буд, дар мисоли ҳунари гачкорӣ. Ҳунари гачкорӣ дар заминаи се кони гачи Панҷакент пайдо шуда густариш пайдо карда будааст.

Дигар аз ҳунарҳои қадимаи аз байнрафта кошинппазӣ аст. Кошинпазӣ дар пойтахтҳо ривоч ёфта дар давраи Темур ба авҷи худ мерасад ва меъморон аз чинии хом (фаянс), ки ҳаштод дар сад дар таркибаш шиша дошт, истифода мекарданд. Кошини чинии хом нисбат ба кошини сафолӣ (гилӣ) ба таъсири барфу борон ва гармиву сардӣ бадошт буда бо чилои хоси худ рангу бори сеҳрофарини иморатро таъмин мекард.

Оиди дигар чунин дастовардҳои таърихии миллӣ мекўшам минбаъд низ баъзе мақолаҳои нав ва нашркардаи худро низ ба ин блог гузорам.

Эҳтимол, шумо ва дигароне, ки пешниҳоди каминаро оиди зарурати эҳёи тақвими миллӣ хондаанд, аҳамияти бузурги онро, ба мағзҳо чӣ таъсире гузоштани онро ҳанўз ҳамаҷониба ва амиқ фикр накардаанд.

Масалан як ҷиҳати онро мегўям: Агар чунин тақвим қабул нагардад, магар рўзе як хориҷӣ аз тоҷик суол намекунад: Иди Наврўз озони шумо нест, шумо ҳақ надоред онро ҷашн гиред, зеро ин иди соли нав аст, соли нави шумо бошад 1 январ шурўъ мешавад.

Комментариев нет: