Барои муайян кардани камоли матлуби мардуми Тоҷикистон зарур аст, ки доир ба паҳлуҳои гуногуни масоили он баҳсҳо сурат бигиранд ва маълум гардад, ки камоли матлуби мардуми мо кадом ақадаҳоро бояд дар бар дошта бошад.
Яке аз масъалаҳои муҳимтарин муайян кардани идеали тоҷикон нисбати фарди асри XXI аст.
Суоли якум: Бигўед, ки аз ақоиди зардуштия ва ислом барои инсони асри XXI чи фикрҳо метавонанд дастури асосии зиндагӣ ҳастанд ё бояд шаванд?
Суоли дуввум: Оё Рустами дастон, Абўмуслим, Муқаннаъ, Темурмалик ва дигар қаҳрамонҳо барои инсони асри XXI даркоранд?
Суоли саввум: Аз донишмандону адибони машҳур Рўдакӣ, Сино, Хайём, Саъдӣ, Ҳофиз, Руми осори ки ба асри XXI мувофиқтар аст ва чаро? Оё онҳо низ идеал шуда метавонанд?
Суоли чорум: Шумо байни Зардушти паёмбар (Муаллими инсоният) ва Зардуште, ки Нитсче тасвир кардааст, чи фарқе мебинед? Оё ғояи фавқулинсон ё абармарде, ки Нитсче ба инсоният пешниҳод намуд, ба инсон барои халос шудан аз кулли нуқсонҳои худ ва пешрафти фикрии ў хизмат хоҳад кард?
Суоли панҷум: Зардушти тасвиркардаи Нитсче мегўяд: «Фавқулинсон – маънии Замин аст… Арзиши мо на дар он аст, ки мо ҳастем, балки дар он аст, ки мешавем. Вале барои он ки мо марҳала ба сўи «фавқулинсон» шавем, бояд аз оне ки дар мо чун инсонӣ, ниҳоят инсони аст, халос ёбем». Фавқулинсон ё абармард кист? Онро ба худ чи хел тасаввур мекунед?
Комментариев нет:
Отправить комментарий