tag:blogger.com,1999:blog-62279871685756286742024-03-06T03:22:39.937+05:00ГЕРБИ ШЕРДОРБлоги фарҳангӣАдаш ИСТАДhttp://www.blogger.com/profile/13328958013501128481noreply@blogger.comBlogger506125tag:blogger.com,1999:blog-6227987168575628674.post-49316207764361189802024-01-04T09:15:00.005+05:002024-01-04T09:15:42.159+05:00Мероси падарбузургПадарбузурги
ман Аминҷон ибни Бозор ибни Тилло будааст. Барвақт вафот карда буд. Коргари
фабрикаи чойкадоқкунии Самарқанд будааст. Ӯ се писар доштааст ва аз ҳама калонӣ
падарам Истад будааст. Баъди вафоти бобом дар 17 солагӣ таъмини рӯзғор ба
зиммаи падарам меафтад. Вақте ман 3-4 сола будам, модарбузурги ман Калонона
зинда буд ва ба ӯ ман дастёрӣ мекардам.
Аминҷонбобот
таомро бе ягон Адаш ИСТАДhttp://www.blogger.com/profile/13328958013501128481noreply@blogger.com0tag:blogger.com,1999:blog-6227987168575628674.post-8591470744523826092024-01-02T10:23:00.003+05:002024-01-02T10:23:52.657+05:00Падарам Падарам Истад
Аминҷонов газета, китоб намехонд. Соли таваллудаш 1895. Соли 1941 ба ҷанг рафта
1945 баргашт. Соли 1946 ман таваллуд шудам. Яъне дар ин сол ӯ 51-сола буд. Дар колхоз деҳқони оддӣ буд. Баъд бо
устоҳои гилкору хонасоз кор мекард. Дар замони пиронсолӣ барояш корҳои сохтмонӣ
душворӣ кард ва ӯ дар як чойхонаи назди бинои райкомпартия, ки дар минтақаи
Хоҷа Аҳрор буд, самоворчӣ шуд.
Адаш ИСТАДhttp://www.blogger.com/profile/13328958013501128481noreply@blogger.com0tag:blogger.com,1999:blog-6227987168575628674.post-47011456089269971112024-01-02T10:03:00.004+05:002024-01-02T10:03:55.770+05:00Экология [афсона]
Худо дар ғазаб
шуд. Ӯ ба Ҷабраил гуфт: - Ин
одамзодаҳо кай одам мешаванд? Боз Одам ва Ҳаввои нав созам? Боз дар биҳишт онҳоро бисанҷам?
-
Намешавад,- гуфт Ҷабраил дуду газҳои заҳрноки онҳо кайҳо дарахтонии биҳиштро
хушкондаанд.
Адаш ИСТАДhttp://www.blogger.com/profile/13328958013501128481noreply@blogger.com0tag:blogger.com,1999:blog-6227987168575628674.post-65889730679698685842023-05-23T12:54:00.006+05:002023-05-23T12:54:51.054+05:00 Чем отличались самаркандцы? Об этом писали многие знаменитые путешественники, географы и
историки. Что самаркандцы любят розы, пекут лучшее лепешки, готовят лучший плов
и прочие.
Известная русская поэтесса Анна Ахматова назвала Самарканд
родиной вечных роз.
В советское время все площади и улицы Самарканда были полни только
розами. Тогда еще не было в моде китайские розы, которые вообще не пахнут. Соловьи
любят Адаш ИСТАДhttp://www.blogger.com/profile/13328958013501128481noreply@blogger.com0tag:blogger.com,1999:blog-6227987168575628674.post-68693381290817169172023-04-13T09:33:00.002+05:002023-04-13T09:33:32.282+05:00Тоифаҳои одамон Табиатан сари
одам баландтар аз ҳама узвҳои дигари
асосӣ – дил, ҷигар, шикам ва узви таносул аст. Ин ба он маъност, ки инсон ҳар
амале мекунад, бояд бо раҳнамоии ин мақоми баланд кунад, яъне андешагарӣ ҳоким ба ҳама амал
аст.
Дили инсон дар
мақоми поёнтар аз сар қарор дорад. Яъне ин ишора бар он аст, ки ҳар чизе ки дил
мехоҳад, бояд дар итоати сар бошад, агар ақл бипазирад он Адаш ИСТАДhttp://www.blogger.com/profile/13328958013501128481noreply@blogger.com0tag:blogger.com,1999:blog-6227987168575628674.post-71035351671735212882023-02-24T18:02:00.002+05:002023-02-24T18:02:16.281+05:00Хатохонӣ дар ушшоқсароӣМаълуми ҳама бод,
ки Шашмақом аз шеъри олӣ, мусиқии классикии олӣ, овозхонии олӣ ва навозандагии
олӣ иборат аст. Хушбахтона дар Самарқанд ва дигар шаҳрҳо мақомхонҳои нав пайдо
шуда истодаанд. Комёбиҳо албатта ҳасттанд, ки онро санъатшиносон дар оянда
таҳлил хоҳанд кард.
Каминаро, ки аз
аҳли адаб ҳастам, баъзе хатоҳо дар сароидани шеърҳои адабиёти мумтозамон ба
ташвиш овардааст.
Вақте мебинед, Адаш ИСТАДhttp://www.blogger.com/profile/13328958013501128481noreply@blogger.com0tag:blogger.com,1999:blog-6227987168575628674.post-74879390269174533872023-02-13T08:57:00.002+05:002023-02-13T08:57:14.615+05:00 Решашиносии миллии тоҷикӣРешашиносии миллӣ
илмест, ки бунёди менталитети миллатро ҳифз ва аз вайроншавӣ бозмедорад. Агар
дар кишвар донишмандони асили ин илм набошанд, миллат завол меёбад ва агар шакл
нагирифта бошад, ҳеҷ гоҳ комил нахоҳад шуд.
Решашиносии миллӣ
рукни асосии бақои миллат аст. Танҳо решашиносии миллӣ муайян хоҳад кард, ки аз
осори фарҳангӣ ба кадом асарҳо аввалият бояд дод, дар барномаи таълим асосан
Адаш ИСТАДhttp://www.blogger.com/profile/13328958013501128481noreply@blogger.com0tag:blogger.com,1999:blog-6227987168575628674.post-57077435561261871822023-02-02T14:44:00.004+05:002023-02-02T14:44:42.901+05:00Соли оянда – ҷашни 170-солагии нобиғаи мусиқӣ Ҳоҷӣ Абдулазиз Бузургтарин мусиқидони
Шашмақом, оҳангсоз, навозанда ва сарояндаи сурудҳои классикӣ Ҳоҷӣ Абдулазиз Абдурасулов
ба таъкиди шогирди азизаш Юнус Раҷабӣ
соли 1854 зода шудааст.
Юнус Раҷабӣ, ки
чор сол ҳамроҳи бародараш дар ҳавлии Ҳоҷӣ Абдулазиз зиндагӣ карда ҳама оҳангҳои
Шашмақомро аз ӯ навишта мегирад ва ба ӯ, ки Ҳоҷӣ Адулазиз 66 сол ба Шашмақом
хизмат кард ва 9 январи 1936 дар Адаш ИСТАДhttp://www.blogger.com/profile/13328958013501128481noreply@blogger.com0tag:blogger.com,1999:blog-6227987168575628674.post-25797444956501646092022-12-29T09:38:00.000+05:002022-12-29T09:38:00.648+05:00Корномаи Рустам дар деворнигораҳо ва матни суғдии Панҷакент Чаҳор сол боз дар
Интернет сӯҳбате бо сардори экспедисияи архиологии Эрмитаж дар Панҷакент Павел
Лурье, ки дар Эрмитажи Петербург мудири шӯъбаи тарихи санъати Ховар аст ва аз
нақли ӯ чунин хулоса бармеояд, ки бозёфтҳои архиологии Панҷакент, яъне давраи
тоисломии ин шаҳри бостонӣ асосан дар Эрмитаж нигоҳдорӣ мешаванд. Ман ин сӯҳбатро
аз Ютуб ба саҳифаи худ кӯчонидам.
Аз тамошои ин
сӯҳбат Адаш ИСТАДhttp://www.blogger.com/profile/13328958013501128481noreply@blogger.com0tag:blogger.com,1999:blog-6227987168575628674.post-85952885865724480102022-12-11T10:43:00.006+05:002022-12-11T10:43:52.491+05:00Чаро ба таъсиси Осорхонаи меъмории тоҷикон зарурат пеш омадааст? Бори чорум ё
панҷум аст, ки дар ВАО оиди зарурати таъсиси Осорхонаи меъмории тоҷикон
менависам.
Бори аввал 35 сол
қабл навишта будам, вақте ки дар як сафар ба пойтахти Гурҷистон аз чунин
осорхонаи онон дидан кардам. Гурҷиҳо аз ҳама минтақаи кишварашон хонаҳои
истиқоматии қадимаи худро харида ба як теппаи нообод кӯчонида барои тамошои
сайёҳони хориҷӣ омода кардаанд. Ҳамраҳам доктори илмҳои Адаш ИСТАДhttp://www.blogger.com/profile/13328958013501128481noreply@blogger.com0tag:blogger.com,1999:blog-6227987168575628674.post-86658913361704654902022-11-26T16:17:00.003+05:002022-11-29T09:25:08.797+05:00 Баҳори пур аз нафосату меҳрубонӣ На ҳар кас метавонад ҷамъиятро дигар кунад. Донишмандони
улуми инсоншиносӣ мегӯянд, ки агар дар ҳамон давлат шароити хуб барои тавлиду тарбия ва зиндагии
чунин шахсиятҳо мавҷуд бошад, теъдоди онҳо танҳо се дар сади аҳолӣ хоҳад буд. Театр
ва синамо, адабиёт дар пайдоишу афзоиши теъдоди чунин шахсиятҳо нақши муҳим
доранд. Ба ин қатор фалсафа низ дохил мешавад. Барои он ки
театр Адаш ИСТАДhttp://www.blogger.com/profile/13328958013501128481noreply@blogger.com0tag:blogger.com,1999:blog-6227987168575628674.post-45983577741103036152022-11-20T10:21:00.002+05:002022-11-20T10:21:50.354+05:00ҶӮРАХОН БАҚОЗОДА . ДАРДИ МИЛЛАТ ДАРДИ ӮСТ Он масъалаҳои муҳим ва рӯзмаррае, ки имрӯз моро сахт ба ташвиш овардааст, дар офаридаҳои иддае аз нависандагон дар перояи бадеӣ мавриди баррасӣ қарор мегиранд, ки яке аз ин қабил адибони ҳассос ва шинохтаи тоҷик Адаш Истад мебошад. Адаш Истад ҳамчун нависанда нисбати одаму олам, дигаргуниҳои иҷтимоиву фарҳангии замонаш назари хос дорад ва нисбати онҳо бетафовут намебошад. Дард дорад Адаш Адаш ИСТАДhttp://www.blogger.com/profile/13328958013501128481noreply@blogger.com0tag:blogger.com,1999:blog-6227987168575628674.post-7324532682077145722022-11-16T19:14:00.001+05:002022-11-16T19:14:08.277+05:00 Ифодаҳои обдори самарқандиён – 3 [мақолаи сеюми китоби дуюм]
Нон дар
нондон, калидаш дар осмон. Ин мақол мисли мақоли ёр дар хонаву мо гирди ҷаҳон
мегардем аст. Аввалиро дар мавриди коре мегӯянд, ки ҳалли он дар ихтиёри инсони
хокӣ нест.
Зан агар оташ
намешуд, хом мемондем мо.
Дил дили
Зайнаб, яъне зан як мӯъҷизаест, ки то дили онро ба даст наорад, зиндагии мард
ноосуда хоҳад буд.
Зан кор кунад,Адаш ИСТАДhttp://www.blogger.com/profile/13328958013501128481noreply@blogger.com0tag:blogger.com,1999:blog-6227987168575628674.post-47068779520038879832022-11-01T13:37:00.006+05:002022-11-01T13:37:57.832+05:00Савдои мошин[ҳикоя]
Профессор
Мавлон Амон баногоҳ дар хона эълон кард, ки Мерседеси кӯҳнаи худро мефурӯшад.
Занаш эътироз
кард: - Бору бисотамон ҳамин як мошин аст, нафурӯшед. Нафақаамон ба рӯзгор
мерасад. Ба чизе зор нестем.
- Аммо ин
набераписарамон мошинро мешӯям гуфта маро фиреб карда ба кӯчаи сермошин
бароварда истодааст. То мойка (мошиншӯйхона) роҳ анчекак. Худо нахоста ягон Адаш ИСТАДhttp://www.blogger.com/profile/13328958013501128481noreply@blogger.com0tag:blogger.com,1999:blog-6227987168575628674.post-996046545663468112022-10-09T16:26:00.003+05:002022-10-09T18:00:01.931+05:00Портрет писателя Адаша Истада работы Зебинисо Шариповой. Спасибо талантливой художнице за бесценный подарок! Адаш ИСТАДhttp://www.blogger.com/profile/13328958013501128481noreply@blogger.com0tag:blogger.com,1999:blog-6227987168575628674.post-52692993707177071272022-09-12T10:48:00.005+05:002022-09-12T10:48:59.938+05:00Ифодаҳои обдори самарқандиён [оғози китоби дуввум]
Занро ва зарро
эҳтиёт кун, мегӯянд самарқандиён.
Зар - пинҳону зан - пинҳон
низ мегӯянд.
“Зана зан,
намурад бо табар зан”, “Завҷая зӯраш - шавҳара шӯраш”. Албатта чунин маколҳои
нисбати занҳои бефаҳм гуфта шуда, дар ҳама мардуми олам ҳастанд ва тоҷикон
истисно нестанд.
Баъзан
мебинед, ки байни зану шавҳар баҳсҳои оташин мешавад, ки Адаш ИСТАДhttp://www.blogger.com/profile/13328958013501128481noreply@blogger.com0tag:blogger.com,1999:blog-6227987168575628674.post-26956539366497625442022-08-24T17:36:00.006+05:002022-08-26T07:19:17.154+05:00Ҷодугарии сиёҳ [ҳикоя]Солҳои шастуми асри бистум, дар мактабе, ки дар ноҳияи канори шаҳри бостонӣ буд, муаллиме омад, ки ҷои холии омӯзгори фани забони инглисиро пур кунад.Дар ин мактаб муаллимони ин забон зуд-зуд иваз мешуданд. Онҳо занҳои русзабон буданд. Билохир як марди қаддарози қоқинандом омад, ки ёг буданаш аён буд. Чашмонаш хеле калон ва сеҳрангез буданд. Гавҳараки чашмонаш аслан сиёҳ буданд, Адаш ИСТАДhttp://www.blogger.com/profile/13328958013501128481noreply@blogger.com0tag:blogger.com,1999:blog-6227987168575628674.post-28052543377345048882022-08-17T08:01:00.004+05:002022-08-20T19:12:10.335+05:00Абракадабра(Ҳикоя)Буд набуд як кишвари пунбакор буд. Пунба маҳсулоти асосӣ буд. Пунбаро дар заминҳои колхоз мекориданд. Корхонаҳои саноатӣ кам буданд. Баъзе касон дар рӯзномаҳо менавистанд, ки дар дараи кӯҳии Абракадабра истироҳатгоҳҳо барои сайёҳони хориҷӣ сохтан лозим, то ки ҷавонон ба шаҳрҳои дур ба мардикорӣ нарафта ҷои кор дошта бошанд. Аммо роҳбарон пунба ба гӯши худ ниҳода худро кар вонамуд мекардандАдаш ИСТАДhttp://www.blogger.com/profile/13328958013501128481noreply@blogger.com0tag:blogger.com,1999:blog-6227987168575628674.post-88946188079461746572022-07-13T11:20:00.000+05:002022-07-13T11:20:03.121+05:00Чаро ҳикояи “Санги сарнавишт” баҳсбарангез шуд? Ин ҳикояро марҳум шоир Ҷамол Сироҷиддини Хумӣ ба забони ӯзбекӣ баргардон ва дар рӯзномаи “Зарафшон”-и Самарқанд чоп карда буд. Ба назари ӯ ин ҳама модернизм буд. Ҳама гуна “изм”-ро аз осори камина метавон ёфт.Сардабири маҷаллаи адабии “Дурдонаи шарқ” зарур донистааст, ки ин ҳикояро дар шумораи аввалин ҷой диҳад.Дар назари як адабиётшинос фатализм дар он роҳ ёфтааст.Фатализм гуфтан ҷоиз Адаш ИСТАДhttp://www.blogger.com/profile/13328958013501128481noreply@blogger.com0tag:blogger.com,1999:blog-6227987168575628674.post-18787082334147429422022-05-17T09:44:00.002+05:002022-05-17T09:44:38.219+05:00О Канате Одиле и комментариях на полях его статьей Некоторые блогеры в своих комментариях в Интернете пишут, что я о проблемах с таджикским языком в Узбекистане пишу только на таджикском языке и это может привести к ксенофобии среди таджиков региона.Канат Одил проживающий зарубежом один из интеллегентнейших людей, который в своих статьях предлагает решит проблемы таджикского языка, просвещения и культуры в Узбекистане на основе Адаш ИСТАДhttp://www.blogger.com/profile/13328958013501128481noreply@blogger.com0tag:blogger.com,1999:blog-6227987168575628674.post-68233670426667365062022-05-16T18:35:00.003+05:002022-05-16T18:35:57.292+05:00 Адаш Истад, нависанда ва рӯзноманигори тоҷики муқими Самарқанд, ки солҳои охир навиштаҳояш дар блоги “Герби Шердор” ва шабакаҳои иҷтимоӣ ҷонибдорону мухолифони худро дорад, тақрибан сӣ сол пеш аз Тоҷикистон ба Узбекистон кӯчидааст. Дар ин муддат шахси бешаҳрванд буд. Чанде пеш соҳиби шиноснома гардид. Хабарнигори Радиои Озодӣ ҳангоми сафараш ба Самарқанд ӯро дид ва посухи чанд суолро аз ӯ Адаш ИСТАДhttp://www.blogger.com/profile/13328958013501128481noreply@blogger.com0tag:blogger.com,1999:blog-6227987168575628674.post-28676343264530306662022-05-14T19:19:00.000+05:002022-05-14T19:19:02.611+05:00Арзишҳои меҳварӣАрзишҳои меҳварӣ
аз чӣ иборатанд? Оё бо беназардоти онҳо миллат шуда метавонем? Онҳо аз кадом
бобҳо иборатанд?
Арзишҳои аз ҳама муҳим ба назари камина инҳоянд:
<!--[if !supportLists]-->1.
<!--[endif]-->Давлат
ва сохторҳои он, қонуни асосӣ.
<!--[if !supportLists]-->2.
<!--[endif]-->Забон
ва адабиёти тоҷикӣ ва Адаш ИСТАДhttp://www.blogger.com/profile/13328958013501128481noreply@blogger.com0tag:blogger.com,1999:blog-6227987168575628674.post-65032329137082101052022-05-11T15:36:00.006+05:002022-05-11T15:36:56.174+05:00Сабабиҳои асосии оқибмонии мо Мо - яъне мардуми мо, мардуми тоҷик.
Қаблан огоҳ
мекунам, ки камина файласуф ва ҷомеашинос нестам. Ман як нафар нависанда ва
рӯзноманигорам. Ва аз ман дар ин масъала посухи пурмӯҳтаво ва илмиро интизор
набояд шуд.
Аммо хомӯш
буда наметавонам. Ва ин як сабаб дорад. Чанде пеш аз Австрия як ҷавоне ба
Самарқанд омада буд, ки баъди панҷ-шаш соли зиндагӣ дар Аврупо ба як савол
Адаш ИСТАДhttp://www.blogger.com/profile/13328958013501128481noreply@blogger.com0tag:blogger.com,1999:blog-6227987168575628674.post-61711967659592204962022-04-24T11:36:00.004+05:002022-04-24T11:36:43.800+05:00 Ҳикоя навистан мушкил нест!(Маслиҳат ба навқаламон)Насри бадеӣ дар фарҳанги инсони муосир нақши асосӣ дорад баробари дром. Дар таърихи адабиёти форсӣ 15 ҳазор шоири шинохта ҳаст. Ба ин маънӣ мегӯям, ки маъданҳои конҳои назм аз қаду бару жарфу паҳно кофта шудаанд ва мисли шоирони раддаи аввал хеле боистеъдод ва кашшофи беназир мебояд, буд, то тавонад баъди нашри чанд китоб чун шоир эътирофатон кунанд.Аммо дар жанрҳои насри Адаш ИСТАДhttp://www.blogger.com/profile/13328958013501128481noreply@blogger.com0tag:blogger.com,1999:blog-6227987168575628674.post-75114504793714981642022-04-16T09:14:00.000+05:002022-04-16T09:14:40.600+05:00Мӯъҷизаи деҳаи Тоҷи Хуршед (ҳикоя)
Дар ин деҳа
ҳодисаи аҷибу ғарибе рух додааст: духтарон
ба ҳайвони обии безабон
табдил ёфтаанд.
Ривоят ин аст, ки ҳавзи калони назди масҷид, ки мулло ё авлиёе аз Бухорои Шариф ба ин ноҳияи деҳотии Самарқанд
омада сохта буд, ҳавзи оддӣ набуд, чизе дошт сеҳромез. Оби ҳавз аз чашмаҳои
зери заминаш таъмин мегардид ва ба оби ҳавз қурбоқаро партоед, вақвақвақ гӯён Адаш ИСТАДhttp://www.blogger.com/profile/13328958013501128481noreply@blogger.com0